Bijzonder geslaagde Kersenmiddag in Bunnik

De Zonnebloemafdeling beleefde op 18 juni een bijzonder geslaagde Kersenmiddag bij de familie Westeneng aan de Achterdijk in Bunnik. De deelnemers werden hartelijk ontvangen door Eveline Westeneng, die samen met haar man, twee zonen en een team van plukkers het fruitbedrijf runt.

Onder de ruime veranda, beschut tegen de zomerzon, namen de gasten plaats aan een lange tafel. Daar werd genoten van koffie en thee met een vers stuk kersentaart. Ook stonden er kannen water klaar om de dorst te lessen op deze warme dag. Terwijl iedereen smulde van een schaal verse kersen, ontstonden al snel levendige gesprekken.

Eveline Westeneng vertelde enthousiast over het familiebedrijf, dat zich uitstrekt over 40 hectare en naast kersen ook appels, peren en aardbeien produceert. De deelnemers kregen uitleg over de verschillende kersensoorten die per categorie worden geplukt en verkocht. Er mocht geproefd worden van de Nimba, een grote, vlezige en bijzonder smaakvolle kers. Andere rassen die op het bedrijf groeien zijn onder meer de Burlat, Sweet Aryane, Merchant en Giorgia.

In de naastgelegen Plattelandwinkel De Achterdijk kunnen bezoekers terecht voor vers fruit uit eigen boomgaard, seizoensgroenten en streekproducten van boeren uit de regio. Vooral in de zomer zijn de kersen en aardbeien echte publiekstrekkers.

De middag werd afgesloten met veel gezelligheid en mooie gesprekken. De deelnemers gingen met een grote glimlach naar huis — sommigen zelfs met een goed gevulde tas vol lekkers.