Op 21 mei gingen een cruise maken over het Veluwemeer.

Zo’n 40 deelnemers en vrijwilligers vertrokken op donderdag 21 mei vanuit een zonnig Doorn met de bus richting Harderwijk. Onderweg vertelde de buschauffeur over bezienswaardigheden , o.a. bij Nijkerk en de dijken in de polder bij Arkerheem. Aangekomen in Harderwijk scheepten we in op de MPS Jacqueline. Een ruime luxe boot met de mogelijkheid om met een liftje naar het zonnedek te kunnen. Na de afvaart werd een heerlijke lunch geserveerd. Al snel was er bij elk van de tafeltjes een geanimeerd gesprek gaande. De deelnemers en vrijwilligers die voor het eerst mee gingen waren blij verrast over de sfeer en wat er onderweg te zien was. Degene die al lang in Doorn wonen, maar bij het water waren opgegroeid genoten extra van de weidsheid en de geur van het water. Met een beetje sluierbewolking was de zon niet te scherp en prettig warm. Hoffotograaf Leen maakte nog een mooie groepsfoto. Rond 16.30 uur werden de deelnemers, een prettige ervaring rijker, weer thuisgebracht.